Loading...
marketing

Aandacht van bezoekers trekken op 3 manieren

digital signing

Het is voor uw verkoopcijfers en naamsbekendheid belangrijk dat u de aandacht van bezoekers weet te trekken. In dit artikel lichten wij voor u de beste drie manieren uit.

Sociale media

De sociale media zijn niet meer weg te denken uit onze maatschappij, bijna iedereen heeft namelijk wel een account op een van de vele platformen die er in de wereld van sociale media bestaan. De sociale media zijn dus dé perfecte plek om uw bedrijf en uw producten te promoten.

Er zijn veel verschillende platformen waarop u zich kunt promoten. De beste platformen voor bedrijven zijn LinkedIn en Instagram. Verder kunt u er ook voor kiezen om actief te zijn op andere sociale media als Facebook, Twitter of Snapchat, maar LinkedIn en Instagram zijn wel de betere platformen voor een bedrijf.

Als u eenmaal een account heeft aangemaakt is de volgende stap het publiceren van content. Het is verstandig om meerdere keren per week iets te plaatsen zodat uw account actief overkomt op de socialemediagebruikers. Ook is het verstandig om tijdig te reageren op reacties onder uw posts zodat de interactie tussen u en uw volgers optimaal is.

Digital signage

Een andere manier om te promoten is door middel van digital signage. Digital sinage, ook wel narrowcasting genoemd, is het inzetten van digitale schermen om content weer te geven. Ideaal dus voor digital menu boards of voor een informatiescherm bij de entree van uw bedrijf.

Voor digital signage heeft u digital signage software nodig. De digital signage software stuurt de beelden die op uw displays verschijnen aan en zijn daarom een cruciaal onderdeel van digital signage.

Een ander belangrijk element van digital signage is het beeldscherm. Omdat dit is wat uw bezoekers zien is het aan te raden om schermen aan te schaffen die van goede kwaliteit zijn. U kunt bijvoorbeeld gebruik maken van de schermen van LG digital signage. De schermen van LG staan bekend om hun goede kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid.

Beurs

Dé plek waar u in real life leads kunt binnenslepen is een beurs. Door op een beurs te gaan staan die een thema heeft dat aansluit bij uw productaanbod brengt u uw bedrijf en zijn producten onder de aandacht van beursbezoekers die geïnteresseerd zijn in het thema van de beurs.

Een goede voorbereiding is het belangrijkste onderdeel van een beurs. Deelnemen aan een beurs is over het algemeen geen goedkope manier van promoten, maar als u zich goed voorbereid kunt u deze investering dubbel en dwars terugverdienen. Zorg er dus voor dat u vooraf een mooie en effectieve stand regelt en dat u een duidelijk plan heeft hoe u bezoekers naar uw stand wilt trekken.

Een en effectieve manier van bezoekersaandacht trekken is het organiseren van een giveaway of wedstrijd. Iedereen vindt het namelijk leuk om wat te krijgen en door hier op in te spelen kunt u uw bedrijf positief onder de aandacht van beursbezoekers brengen. Let er wel op dat het gene wat u weggeeft aansluit bij het product of de dienst die uw bedrijf aanbiedt.