Loading...
internet

Zo maak je een website klaar om klanten binnen te halen

Voor vrijwel iedere onderneming is het nuttig om een goede website op te zetten. Ook ondernemingen die uitsluitend offline werken in een traditioneel werkveld hebben baat bij een sterke website. 

Met een website kunnen potentiële klanten (leads) worden bereikt. Wordt de website op de juiste manier opgezet, dan kunnen deze leads vervolgens worden omgezet in betalende klanten. Leads genereren met behulp van het internet is bij een juiste uitvoering bijzonder krachtig.

Om dit te kunnen bewerkstelligen moet de website echter wel aan enkele eisen voldoen. In het bijzonder moeten leads in eerste instantie überhaupt bereikt worden. Vinden zij hun weg naar je website, dan moet de website geoptimaliseerd zijn om bezoekers over te brengen naar een conversie

Nieuwwerken.nl helpt je op weg met het creëren van een sterke, converterende website.

Leads bereiken met een website

Enkel een website (laten) maken is niet voldoende om ook daadwerkelijk potentiële klanten te bereiken. Je kunt een prachtige website hebben, maar wanneer zij niet van het bestaan van je website weten, ga je ze ook niet bereiken.

Op verschillende manieren kan een website beter onder de aandacht gebracht worden. Vanzelfsprekend is het belangrijk om de website op visitekaartjes en in de handtekening van mailtjes te zetten, maar ook dit is niet voldoende.

Met behulp van SEO en SEA kan een grote groep bereikt worden.

SEO

SEO staat voor search engine optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Dit wil zeggen dat de website geoptimaliseerd wordt om goed gevonden te worden in de zoekmachines, in het bijzonder Google.

SEO bestaat uit diverse onderdelen en wordt bij voorkeur uitgevoerd door specialisten, door de omvang van het vakgebied.

Goede zoekmachineoptimalisatie houdt in dat je goed zoekwoordenonderzoek doet, waaruit naar voren komt op welke termen je leads zoeken. Vervolgens moet de website voor deze termen geoptimaliseerd worden met goede teksten, een juiste technische opmaak, relevante links van andere websites en een snelle website.

Met name in concurrerende markten neemt dit enige tijd in beslag en wordt afgeraden om dit zelf “erbij” te doen. Huur liever een specialist in die weet wat er moet gebeuren. Team Nijhuis is specialist in SEO in kan hierin een rol vervullen.

SEA

SEA staat voor search engine advertising, waarbij meestal gedoeld wordt op het gebruik van Google Ads.

Net als bij SEO, moet je hiervoor de juiste zoekwoorden vinden voor je een campagne kunt opzetten. Het verschil is dat je vervolgens advertenties maakt die bij deze zoekwoorden getoond worden aan de gebruiker.

Je betaalt voor iedere klik op je advertentie. De resultaten zijn hierbij sneller, maar bij verkeerde uitvoering kun je in korte tijd erg veel geld uitgeven zonder direct resultaat. Ook hier is het aan te raden om een specialist in de arm te nemen.

Conversieoptimalisatie op de site

Wanneer je eenmaal een goede stroom aan bezoekers richting je website hebt gerealiseerd, moeten deze bezoekers vervolgens omgezet worden in betalende klanten.

Zelfs met geweldige SEO en SEA kan de opbrengst nog laag zijn, simpelweg omdat de website niet goed geoptimaliseerd is om bezoekers te laten converteren.

Het is onder meer belangrijk dat de bezoekers op de pagina van binnenkomst direct vinden wat ze zochten, waarbij met call-to-actions en USPs van de onderneming de bezoeker overtuigd kan worden van de onderneming.

Hierbij is het goed om eenvoudige contactmogelijkheden te bieden. Deze kunnen gebruikt worden als de bezoeker verdere vragen heeft of wellicht direct aan de slag wil.

Bij online leadgeneratie is het gehele proces van SEO/SEA naar conversieoptimalisatie belangrijk voor goede resultaten.