Loading...
internet

Waarom je niet zelf je website zou moeten optimaliseren

Een website is de basis van jouw online succes. Jij wilt toch ook succes behalen? Dan moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat je website goed scoort binnen Google. En dat kost tijd. Tijd die jij als ondernemer al tekort komt. In dit blog leg ik uit waarom je niet zelf een website moet maken of optimaliseren, maar waarom je het moet uitbesteden om echte successen te behalen.

Vindbaar zijn

Tegenwoordig heeft ieder bedrijf wel een website. Maar niet iedere website is goed vindbaar binnen Google. Goede vindbaarheid vraagt om een goede website. En dat krijg je niet snel voor elkaar met een gratis WordPress template. Vaak kan je hier maar weinig aan aanpassen. Meerdere H1’s op je pagina, het niet kunnen invoeren van een meta title of description.. En dat vormt toch wel de basis voor jouw vindbaarheid. 

Een op maat gemaakt template kan jou veel meer succes brengen. Tip: Niet zelf aan de slag met WordPress, maar gewoon een WordPress website laten maken door een professional. Iemand die er verstand van heeft. 

The next big step

Als je basis klopt, kan je aan de slag met het verder optimaliseren van je website. Denk maar eens aan je afbeeldingen, de teksten op je website en de interne en externe linkstructuur. Hoe ga je dat invullen? Vijf afbeeldingen voorzien van een ALT-tekst is geen taak waar je uren mee bezig bent. Maar met 350 afbeeldingen? Daar heb jij als ondernemer toch geen tijd voor?! 

Website optimalisatie is een tijdrovende klus. Tijd die jij beter kan investeren in je onderneming. Naast jouw werkzaamheden is er geen ruimte meer voor website optimalisatie. Laat je online vindbaarheid echter niet versloffen en neem een SEO consultant in de hand. Een consultant kan je, op basis van data over het zoekgedrag van jouw doelgroep, adviseren hoe je topposities in zoekmachines kan verkrijgen. 

Is de investering het wel waard?

Het laten maken van een website kost geld. Een consultant inhuren ook. Zorg dat je een zakelijke buffer hebt om te kunnen investeren. Zorg dat je voorafgaand aan het proces duidelijke doelen stelt. 20% meer omzet per maand? Een duidelijke groei in het aantal aanvragen of meer downloads van je brochure? Door duidelijke doelen te stellen, weten alle partijen waar ze aan toe zijn en hoe ze die resultaten kunnen behalen. 

Vaak zien we als ondernemers vaak alleen de kostenpost. Maar in de tijd dat jouw website gemaakt en geoptimaliseerd wordt, heb jij de tijd om aan je bedrijf te werken. En met een goed geoptimaliseerde website kan dat jou gegarandeerd meer verkeer en meer klanten opleveren. Waarom zou je dan nog zelf aan de slag gaan met het maken van een website nu je dit weet?!