Wanneer je een bedrijf begint, moet je vaak een hoop dingen regelen. De website lijkt hiervan een simpele taak. Even snel een websiteje bouwen, gooi wat tekst erop en zeg hoe je je kan bereiken. Het lijkt zo makkelijk, maar niets is minder waar. Als je namelijk een bedrijf begint, is het waarschijnlijk je doel om een omzet te halen die zo hoog mogelijk is. Je wil winst maken met je bedrijf, zodat je hiervan (gedeeltelijk) kan leven. Geld binnenhalen is dus een belangrijk doel, en dit doe je door klanten te trekken. Klanten kunnen jou namelijk betalen, waardoor jij een bepaalde omzet kan halen. Nu gaan we weer terug naar je website, want deze is hier enorm bij van belang. Je website is namelijk de plaats die ervoor kan zorgen dat je meer klanten kan binnenhalen, waardoor je meer online verkopen kan realiseren.
Hoe werkt dit precies?
Je website kan meewerken aan het realiseren van meer online verkopen. Dit gebeurt voornamelijk door SEO, wat staat voor zoekmachine optimalisatie. Dit houdt in dat de manier waarop je je website inricht kan bijdragen aan hoe hoog je te vinden bent in de zoekmachines. Hier heb je namelijk invloed op, en veel mensen weten dit niet. Wanneer je je website op een goede manier inricht, kan je ervoor zorgen dat je hoger in de zoekmachines te vinden bent. Dit kan dan leiden tot het verhogen van de conversie. Wanneer je de conversie gaat verhogen, zorg je ervoor dat meer klanten je website vinden. Dit gebeurt door middel van SEO, wat inhoudt dat je de teksten en het design op een bepaalde manier inricht. Bij een website voor coaches houdt dit bijvoorbeeld in dat je vaak een bepaald zoekwoord, bijvoorbeeld ‘coach (woonplaats)’, laat terugkomen. Door dit te doen, koppelt de zoekmachine jouw website aan deze zoekterm. Als iemand dit dan intypt op een zoekmachine, komt jouw website vrij hoog te staan.
Hoe maak je je website goed genoeg?
Als je je conversie wil verhogen en meer online verkopen wil realiseren, dan is het toepassen van SEO op je website bijna onmisbaar. Hoe dit precies werkt, is vaak vrij ingewikkeld om even snel uit te zoeken. Daarom is het vaak verstandig om een website te laten maken door een expert, zodat je zeker weet dat het goed gebeurt. Door een website te laten maken door iemand die er verstand van heeft, zorg je ervoor dat het sowieso het beste is. Ook bespaar je jezelf enorm veel tijd die je moet investeren om SEO goed te snappen. Als je bijvoorbeeld een website laat bouwen voor coaches, dan kan je je beter focussen op het goed opstarten van je bedrijf, waarbij je de website overlaat aan een professional. Natuurlijk kan je zelf gewoon input leveren over wat je op de website wil hebben, alleen iemand anders zal voor jou de website maken. Ook wordt natuurlijk je huisstijl aangehouden, dus alles gebeurt gewoon in samenspraak met jou en in de sferen van jouw bedrijf.