Loading...
communicatie

Je bedrijf boosten met een beperkt budget: zo doe je dat!

Bijna iedere ondernemer wil zijn bedrijf laten groeien en meer klanten binnenhalen. Maar misschien heb je het budget niet om een uitgebreide marketingstrategie op te zetten. En marketing is wel essentieel voor een goed lopend bedrijf. Je kunt nog zo’n goed product hebben, maar als niemand dit weet zul je ook niks verkopen. Toch zijn er ook goedkopere manieren om je bedrijf te promoten.

Benieuwd welke dat zijn? Dat vertellen we je in deze blog. En vind je het toch lastig om alles zelf te doen? Dan kun je contact opnemen met een communicatiebureau in Amsterdam.

Content

Content is tegenwoordig ontzettend belangrijk. De tijd dat je een tekst vol kon zetten met zoekwoorden is al lang voorbij. Het is nu veel belangrijker om inhoudelijk kwalitatieve artikelen te schrijven. Publiceer dus een interessant artikel over nieuwe ontwikkelingen in je branche, of maak een lijstje met handige tips. Ook kun je verwijzen naar andere interessante artikelen. Het gebruik van contentmarketing zal je deskundigheid onderstrepen, en bovendien zorgen dat je beter zult worden gevonden in de zoekmachines.

Netwerken, conferenties en startersbijeenkomsten

Er zijn een heleboel bijeenkomsten die je kunt bijwonen om nieuwe zaken te leren over je branche. Deze bijeenkomsten zijn niet alleen handig om nieuwe dingen te leren, maar ook om te netwerken. Knoop dus een aantal gesprekken aan met mensen uit je branche of daarbuiten. Misschien komt hier wel een leuke samenwerking uit! En ben jij een goede spreker? Dan kun je er ook voor kiezen om te spreken op een conferentie over jouw product of dienst. Zo breng je jouw bedrijf op een positieve manier onder de aandacht. Ook online kun je heel goed netwerken. Onderzoek waar jouw gewenste publiek zit en focus je op dat medium.

Ga op zoek naar data

Data is tegenwoordig ontzettend waardevol. Zo zijn er vast onderzoeken uitgevoerd in jouw bedrijfstak, waarvan de data vaak online verkrijgbaar is. Deze informatie is niet alleen handig voor jouw bedrijf, je kunt deze informatie ook weer gebruiken om een blog te schrijven. Maak bijvoorbeeld een mooie infographic en voor je het weet heb je weer een leuke blog geschreven! Analyseer ook de data van jouw websitebezoekers. Verdiep je in Google Analytics en houd deze gegevens goed in de gaten. Waar haken bezoekers af? En waar vinden juist wel conversies plaats? Deze data kun je gebruiken om jouw website te verbeteren.

Reviews en aanbevelingen

Een tevreden klant die iets positiefs over jouw bedrijf schrijft heel veel meer invloed dan dat jij als ondernemer iets positiefs over je bedrijf schrijft. Vraag dus aan je klanten of ze een review of aanbeveling voor je willen schrijven. Nieuwe potentiële klanten zullen hier namelijk op zoek naar gaan. En een positieve review kan ze net over de streep trekken!

Online marketing

E-mailmarketing, SEO en social media zijn zaken waar je je op kunt richten als ondernemer. Ook kun je ervoor kiezen om video’s op YouTube te maken. Onderzoek waar jouw doelgroep zich bevindt en kies het juiste medium!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

4 × een =