Loading...
marketing

Buitenreclame: onderschat, maar krachtig

In het digitale tijdperk van de huidige tijd blijkt buitenreclame nog wel eens een ondergeschoven kindje te zijn. Toch toont onderzoek aan de buitenreclame nog altijd uiterst effectief kan zijn. Op prominente plaatsen schitteren met je merk kan niet alleen de merkbekendheid vergroten, maar ook de intentie van consumenten om een product van het merk te kopen.

Er zijn diverse mogelijkheden wanneer het aankomt op buitenreclame. Van lantaarnpalen en abri’s tot digitale borden op stations en bij bushaltes: met de juiste mix kan een campagne van buitenreclame uiterst effectief zijn om specifieke marketingdoelstellingen te bereiken.

Nieuwwerken.nl geeft je een nuttige introductie op het gebruik en de voordelen van buitenreclame.

Buitenreclame versus andere vormen van advertising

Het is een bekend fenomeen dat de meeste effectieve campagnes bestaan uit blootstelling van het merk aan de consument via verschillende kanalen. Op deze wijze treedt er sneller herkenning op, waarbij een snelle herkenning en zogenaamde top of mind sneller leidt tot de aanschaf van een betreffend product.

Buitenreclame leent zich hier uitstekend voor. Is men onderweg en ziet men op de route reclame voor een merk, dat hiervoor of later ook online of via een andere kanaal gezien is, dan is buitenreclame erg effectief.

Bovendien kan buitenreclame de consument laten zien waar een product aangeschaft kan worden, mocht dit product in fysieke winkels verkocht worden.

Voordelen van buitenreclame

Naast algemene herkenbaarheid en bekendheid van een merk, kan buitenreclame diverse voordelen hebben. Een voorwaarde is dat men kiest voor de juiste locaties in de juiste mix met andere vormen van adverteren.

Mogelijke voordelen van buitenreclame zijn de volgende:

  • Beter vindbaar: laat de consument zien waar het merk te vinden is
  • Grotere zichtbaarheid
  • Meer vertrouwen
  • Permanente aanwezigheid: met name bij lichtmasten of digitale buitenreclame ook ’s nachts, ’s avonds goed zichtbaar
  • Toplocaties mogelijk: adverteren op stations, in drukke stedelijke gebieden en andere veelbezochte locaties
  • Grotere naamsbekendheid

Een campagne voor buitenreclame start je samen met een tussenpersoon die de advertentielocaties beheert en zorgt voor een goede staat van de posities.

Doorgaans hebben deze partijen de beschikking over duizenden locaties, zodat relatief eenvoudig een goede mix van locaties en typen buitenreclame kan worden samengesteld.

Bovendien zorgt de ervaring van een dergelijke partij voor goed advies omtrent effectieve reclamecampagnes in de buitenlucht.

Hoewel de meetbaarheid van buitenreclame beperkt is wanneer ook andere advertentiekanalen worden ingezet, is het aangetoond dat buitenreclame ook anno 2019 nog een effectief middel is voor marketing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *