Loading...
financieel

Tijd besparen op je brandstofadministratie

Tankpas

Als je hebt het over administratie dan duikt bijna elke ondernemer weg. Veel ondernemers zijn het erover eens: administratie is saai en ze besteden dit het liefste uit of nemen er iemand voor in dienst. Het probleem is echter vaak dat dit extra kosten met zich meebrengt. In dit artikel ga ik je vertellen hoe je flink wat tijd kunt besparen op je brandstofadministratie.

Een zakelijke tankpas voor je personeel

De fiscus verplicht alle ondernemers om bonnetjes en administratie goed in orde te hebben. Als klein bedrijf is dit nog relatief makkelijk te beheersen, maar voor midden tot grote ondernemingen wordt dit al snel een probleem. Hoe vaak komt het wel niet voor dat een medewerker gaat tanken en een tankbonnetje kwijtraakt. Dit levert weer grote ergernis op bij de administratieve afdeling, want die hebben weer een gat in de boekhouding. Gelukkig zijn we de laatste jaren steeds meer dingen gaan automatiseren. Zo ook de tankbonnetjes. Er is tegenwoordig veel mogelijk, waardoor de administratie bijna vanzelf gaat.

De voordelen van een zakelijke tankpas

Met een zakelijke tankpas kan personeel tanken zonder dat ze dit direct hoeven te betalen. Alle tanktransacties worden overzichtelijk in een maandelijkse factuur weergegeven en kunnen dus makkelijk worden ingeboekt. Het verliezen van bonnetjes is hiermee ook verleden tijd. Ook kunnen er pas limieten worden ingesteld zodat je de volledige controle hebt. Een zakelijke tankpas aanvragen kan bijna bij elke grote tankaanbieder. Vaak krijg je met een tankpas ook nog extra korting op de landelijke adviesprijs.

Nog meer administratieve voordelen

Er kan ook verplicht worden om de kilometerstand bij elke tankbeurt in te voeren voordat je kunt beginnen met tanken. Door dit te doen wordt ook de kilometerregistratie meteen ingevuld en hoef je hier ook niet achteraan. Dankzij deze efficiƫntie kan er veel tijd en dus geld worden bespaard.