Loading...
communicatie

Juulr marktplaats voor vloggers, bloggers en influencers

Bedrijven maken steeds meer gebruik van vloggers en bloggers bij het promoten van hun producten en diensten. Maar met het stijgende aantal Influencer wordt het steeds lastiger om de juiste persoon te vinden voor jou campagne. Een Influencer marketing marktplaats kan uitkomst bieden.

Mensen zijn tegenwoordig een beetje schuw voor advertenties van merken. Daardoor zullen merken steeds nieuwere manieren moeten vinden om hun geloofwaardigheid te kunnen behouden. Vroeger was het makkelijk om te zien welke blogger of vlogger een bedrijf nodig had. Maar met het aantal Influencers dat maandelijks toegevoegd wordt aan de databases wordt het steeds lastiger om een goede Influencer te vinden die past bij jouw merk en campagne. Een Influencer marktplaats maakt gebruik van een geautomatiseerde software die let op de doelgroep, het aantal volgers, interesses en de demografische markt.

Influencer marketing

Influencer komen van over de hele wereld bij elkaar in zo’n platform. Er zit wel een minimum aan het aantal volgers dat een Influencer nodig heeft om zich in te schrijven op het platform, dat kan verschillen van 2500 of 5000 volgers etc.

Zodra een merk opzoek is naar een vlogger of blogger geeft hij aan waar diegene naar opzoek is, bijvoorbeeld: mannen tussen de 20 en 35 jaar die graag gamen en in de provincie Zuid-Holland wonen. Dan wordt er een lijst gemaakt die de klant dan naar eigen zin kan sorteren, op basis van het hoogste aantal volgers.

Het belangrijkste van een Influencer marketingcampagne is dat je de Influencer ruimte gunt. Als je de creativiteit van de Influencer gebruikt zal dat meer engagement opleveren dan dat je een hele campagne uitschrijft voor de Influencer.

Het aantal volgers van een Influencer zegt niet alles, via een platform kan je heel goed zien dat Influencer met een kleiner aantal volgers een veel grotere engagement hebben dan Influencer met miljoenen volgers.

Hoe kan dit?

Dat komt doordat er veel meer interactie kan ontstaan met 3000 volgers dan dat je dat voor elkaar krijgt met 3 miljoen.

Kosten

Je kunt Influencer marketing zo duur maken als je zelf wilt. Het is niet gratis zoals veel marketeers denken. De grote namen op Instagram en YouTube zijn een eigen merk geworden en daar hangt een prijskaartje aan. Natuurlijk is het altijd mogelijk om een dealtje te sluiten met een Influencer, bijvoorbeeld een nieuw paar schoenen of een overnachting in een hotel.

Zolang de volgers het maar interessant vinden. Influencer weten waar hun volgers ‘warm’ van worden dus ga op zoek naar die match.

De onderlinge competitie daarentegen is redelijk breed. Er zijn veel bedrijven met dezelfde doelgroep. Daarom is het belangrijk om authentieke content te creëren zodat je jouw doelgroep goed kan targetten. Merken realiseren ook dat het maken, bijhouden en controleren van een campagne redelijk lastig kan zijn.

Het is veel werk, de opzet maken en het optimaliseren van de campagne. Het belangrijkste is dat je zorgt voor een goede samenwerking en via een platform kan dat gerealiseerd worden.

BronJuulr.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *